Abonnementsbetingelser Fonden Skalk

Abonnementsbetingelser

Aftalens indgåelse

Ved køb af dette abonnement indgår du en aftale med Fonden Skalk.

Fonden Skalk
Flæsketorvet 68
1711 København V
CVR 23100819

Når du har foretaget et køb, modtager du en kvittering som dokumentation for aftalen på e-mail.

Hvis adresseoplysningerne på ordren ikke er korrekte, påtager Bladkiosken.dk sig ikke ansvar for forsendelsen eller evt. bortkomst af denne. For at der kan leveres korrekt, skal modtagers navn stå på postkassen, som hører til den angivne adresse, og det er købers ansvar at kontrollere dette.

Sådan fungerer dit abonnement

Såfremt du har købt et styksalg på et fysisk blad, så fremsendes dette indenfor cirka 3 hverdage. Der kan gå yderligere et par dage, hvis et produkt skal hjemtages fra fjernlager eller et forlag. Abonnementer sendes ved kommende udgivelsesdato alt afhængig af, hvornår ordren er lagt. Såfremt præcis dato for levering ønskes, bedes du sende en mail til: info@bladkiosken.dk

Hvis ikke andet er nævnt, er abonnementet løbende, dvs. at det efter introduktionsperioden automatisk fortsætter til gældende normalpris, indtil det opsiges. 

Du skal være over 18 år for at være abonnent. Hvis du er under 18 år, skal vi have dine forældres eller værges samtykke. 

Skalk-abonnement – opsigelse og fornyelse

Abonnement betales forud for den angivne periode og fornys automatisk med tilsvarende periode ved udløb. Abonnementet kan når som helst opsiges til udløb af igangværende periode eller ind til 3 uger efter, at du har modtaget faktura for ny periode.

Levering

Bestilling går direkte videre til forsendelse, hvor magasinet typisk pakkes og afsendes indenfor 3 hverdage. Der kan gå yderligere et par dage, hvis et produkt skal hjemtages fra fjernlager eller et forlag. Skalk i løssalg sendes som almindeligt brev og kan have op til 14 dages leveringstid (PostNord servicemål er 5 hverdage).

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde dit køb af abonnement i 14 dage. Fortrydelsesretten regnes fra det tidspunkt, hvor du modtager dit første magasin eller en gavekortkode. Har du afgivet bestilling mandag den 1., har du frist til og med den 15. Hvis fristen udløber på en helligdag, en lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, kan du vente til den følgende hverdag. Fortrydelsesretten er overholdt, hvis du sender din meddelelse om fortrydelse, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Du kan kun bruge din fortrydelsesret, hvis du endnu ikke har taget dit abonnement i brug. I praksis betyder det, at du ikke er påbegyndt læsning af et magasin, og/eller har downloadet et magasin eller andet indhold til din tablet eller din smartphone.

Hvis du vil gøre brug af din fortrydelsesret, skal du – inden du tager abonnementet i brug og inden udløbet af 14-dagesfristen – i en utvetydig skriftlig erklæring meddele dette til Bladkiosken.dk

Bladkiosken.dk refunderer alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. OBS! Du hæfter selv for portoudgifter.

Reklamationsret

Skalk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Skalk inden for rimelig tid. Varen kan derefter returneres for reparation, ombytning eller (efter aftale) kreditering. Husk at emballere varen forsvarligt. Ved reklamationssager afholder Skalk returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Fonden Skalk, Flæsketorvet 68, DK-1711 København V
Email: kontakt@skalk.dk
Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse.

Ændringer i vilkår og priser

Fonden Skalk kan løbende ændre abonnementspriserne. Prisstigninger vil først træde i kraft for den efterfølgende betalingsperiode på dit abonnement. Du kan således opsige abonnementet i henhold til de almindelige opsigelsesregler for dit abonnement ved udgangen af din nuværende betalingsperiode, uden at prisstigningen således slår igennem for dig.

Persondata

Personoplysninger behandles fortroligt og lagres under sikre forhold i overensstemmelse med gældende lovgivning. Du har ret til indsigt i dine personoplysninger. Læs mere om hvordan vi behandler dine persondata her.

Andet

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kundecenter på telefon +45 8627 3711 eller mail kontakt@skalk.dk. Du bør altid have dit kundenummer klar, når du ringer.